در سال های اخیر، رشد و توسعه برندهای بومی ترکیه توجه جهانی را به خود جلب کرده است. پارچههای صنعتی با کاربرد گسترده در هر بخش اقتصادی، از پزشکی و بهداشتی گرفته تا نیازهای روزمره، ساخت وساز، حتی پوشاک سریعترین بخش رشد را در صنعت نساجی داشته است.
در سطح جهانی، پارچه های صنعتی با افزایش تولید سالانه 25 درصد نرخ مصرف سالانه بالاتری را نسبت به منسوجات نشان می دهند.
ترکیه نه تنها به عنوان تولید کننده عمده منسوجات صنعتی و منسوجات بی بافت بلکه به عنوان یک مصرف کننده مهم شناخه می شود. تولید پارچه بی بافت در ترکیه چند سال گذشته رشد دو رقمی ثابتی را حفظ کرده و از 100000 تن در سال فراتر رفته است. صنعت پوشاک، ژئوتکستایل، ساخت و ساز، مراقبت های بهداشتی و کشاورزی سریعترین رشد را برای مصرف پارچه های بی بافت در ترکیه دارند.
شرکت های نساجی ترکیه در کوتاه مدت قصد دارند جهت گسترش یا افزایش حضور خود در بازار تقریباً 5٪ (شامل 92547 تجارت) از پارچه بی بافت ( پارچه نانوون) تولیدی خود صادر کنند به طوری که تخمین زده می شود 15 میلیارد دلار به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تولید پارچه های بی بافت ظرف چهار سال آینده در ترکیه سرمایه گذاری شود.
این کشور میزبان حدود 50 شرکت تخصصی داخلی در تولید پارچه های نانوون است که سود قابل توجهی را هم در داخل و هم در سطح بین المللی به همراه دارد. بسیاری از شرکت ترکیه ای به طور فعال سرمایه گذاری های فناوری خود را برای بهبود و تقویت رقابت خود در بازارهای خارجی گسترش می دهد.
موقعیت منحصر به فرد جغرافیای ترکیه( در برگیری آسیا و اروپا) و روابط نزدیک با بالکان، قفقاز، کشورهای مشترک المنافع (CIS) و کشورهای خاورمیانه، آن را به یکی ازفعال ترین قطب های تجاری در سطح جهان تبدیل کرده است. راحتی اخذ ویزا برای بازرگانان از کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی به ترکیه، هزینه های تجاری پایینی را برای بازرگانان کشورهای خاورمیانه و اروپای شرقی ارائه می دهد.
حمل و نقل از ترکیه به کشورهای عمده اروپایی تنها 6 تا 11 روز طول می کشد، و پیوستن اتحادیه گمرکی ترکیه با اتحادیه اروپا، عملیات واردات و صادرات را تسهیل می کند علاوه بر آن الویت قرار دادن مناطق آزاد تجاری و مناطق آزاد صنعتی ، اداره کردن 19 منطقه از این قبیل ترکیه را بازار محور کرده است.
- ۰۳/۰۹/۲۱