Recently, the BGMEA and industry leaders are emphasizing on the increasing demand for non-cotton apparel, which showed a notable 78% surge in its share of total fiber production over the last five years.
The Bangladesh ready-made garments industry is currently facing tough competition from other leading exporters such as China, Vietnam, Italy, and Spain, which heavily contribute to non-cotton exports. Non-cotton apparel globally accounts for a 75% share of global exports.
در حال حاضر، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش (BGMEA) و رهبران این صنعت بر افزایش تقاضا برای پوشاک غیر پنبهای تأکید دارند؛ سهم این حوزه از بازار تولید الیاف جهانی در طی پنج سال گذشته رشد چشمگیر ۷۸٪ را داشته است.
رقبای اصلی صنعت پوشاک آماده بنگلادش در حال حاضر کشورهای چین، ویتنام، ایتالیا و اسپانیا هستند؛ این کشورها سهم قابل توجهی در صادرات پوشاک غیر پنبهای دارند. در سطح جهان، حدود ۷۵٪ از کل صادرات حوزه پوشاک متعلق پوشاک غیر پنبهای است.
در حال حاضر بنگلادش عمدتاً پوشاک ارزانقیمت را صادر میکند، اما این بخش از صادرات تقریباً اشباع شده است؛ لذا باید به ظرفیت بالقوهی رشد بازار از طریق تنوعبخشی در بخش پوشاک توجه بیشتری شود. بنابراین، کشور بنگلادش جهت تداوم یافتن رشد صنعت پوشاک آماده (RMG) ، لازم است سبد صادرات پوشاک خود را متنوع نماید.
توضیح: صنعت پوشاک آماده (RMG)( Readymade garment industry ) اصطلاحی است که توسط دولت کشور بنگلادش به بخش پوشاک اطلاق می گردد.
ادامه مطلب: B2n.ir/nassajyar1604
- ۰۴/۰۱/۲۶